Tio enkla steg till bättre hälsa…

  1. Är färsk, helst kravodlad och närodlad mat. Undvik raffinerad och behandlad mat. Komplettera gärna med Vital Complete eller BioVITAL för ”matbaserat” tillskott av extra vitaminer, mineraler och spårämnen. Regulat för direktnäring. Optimal Greens för extra grönt tillskott. Ha koll på ditt fastande blodsockervärde: det ska vara maximalt 5,6.
  2. Rena din tarm och avlägsna mikrober så att mindre mängd restprodukter cirkulerar i ditt blodomlopp. Genomför njur- och leverrening regelbundet, till exempel med Hulda Clarks reningsprogram för lever och njurar.
  3. Andas djupt med diafragman och behåll rätt kroppshållning. Övning: andas in genom näsan i 5 sekunder, håll andan i 20 sekunder och andas ut i 10 sekunder. Upprepa 10 gånger.
  4. Motionera 3 gånger per vecka under minst 20 minuter, gärna promenader. Styrketräning 1-2 gånger per vecka så att muskelmassan bevaras. Intervallträning 1-2 gånger i veckan med 30-120 sekunder max och 2 minuter vila. Upprepa 5 gånger.
  5. Behåll en sund tarmflora genom en sund kost. Blanda gärna 1 tsk jordärtskockspulver i maten. Bygg upp en ny bakteriestam med Securil, Probion, Regulat, Lacticol och Vital Synbiotic.
  6. Fokusera på det ”positiva” i varje livssituation genom att ställa frågorna: Vad var bra med det här? Vad kan jag lära mig av det här? Vad är jag mest tacksam över?
  7. Avsätt 20 minuter om dagen för dig själv i stillhet, koppla av, meditera, lyssna på avslappningsfrekvenserna på CD:n Insight. För bästa sömn använd CD:n för insomning.
  8. Sätt upp ett inspirerande mål och var nyfiken som ett barn.
  9. Använd ditt sunda förnuft och lyssna på din kropp för att känna vad som är optimalt för just dig och din kropp.
  10. Drick 6-8 glas rent vatten dagligen. Vi består till 70 % av vatten. Har du inte tillgång till rent vatten, rena det med Carbonit Sanuno eller Neptuno vattenfilter av mycket hög kvalitet från Tyskland. Vitalisera vattnet med Vital Energivatten.